Week one! Crashing some classes - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu Week one! Crashing some classes - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu

Week one! Crashing some classes

Door: Danielle Coolen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

23 Januari 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

Mijn eerste week zit er al weer bijna op! Na donderdag is hier weer een blogje.

Vrijdag was meer een algemeen dagje waarin ik wat dingetjes voor school heb gedaan. In de avond hebben wij met bijna alle internationals in de keuken onze eerste huisavond gehouden. Helaas kwamen er twee eerstejaars zeggen dat we niet mochten drinken in het zicht van andere (vanwege de 20- die niet mogen drinken: zij mogen geen alcohol zien in de dorms). Uiteindelijk zijn we met zo'n 25 mensen verhuisd naar een kamer en daar zijn we verder gaan feesten.

Zaterdagmiddag nog even naar de Mall gegaan met 4 anderen. Bleek dat mijn pinpas van ING weer niet werd geaccepteerd toen ik kleding bij de Abercrombie en Fitch wilde afrekenen :( !!! Uiteindelijk was het idee om een prepaid creditcard te regelen. Dit gaf heel veel stress en frustratie met zich mee. Savonds ben ik met mijn twee roomies gaan zoeken naar een creditcard. Op dat moment was het echt koud. Uiteindelijk had ik er een gevonden, maar dan zou ik naar allerlei dingen moeten bellen om te bevestigen dat ik het ben. Toen zei mijn kamergenootje Jane dat ik ook op CSUN een creditcard kan halen. Dat werd het plan voor maandag.
Oh, en we hebben onze mealplancard gehaald! Hierop staan 10 maaltijden en 20 dining dollars per week.

Misschien het allerleukste van dit lange verhaal: Ik heb gisteren met een paar (alweer) Duitsers een hike gemaakt. We zijn naar de Malibu Creek geweest! Het was erg leuk om toch nog het laatste weekenddagje voor school iets te ondernemen. Ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik een soort van geadopteerd ben door de Duitsers. Iedereen heeft zijn eigen 'land-maatje' en ik ben de enige Nederlander, maar ik ga veel om met de Duitsers.

We zijn er heen en teruggegaan via een uber. Hoe chill of gezellig de uber is, hangt echt af van de chauffeur. Sommige rijden trouwens ook heel fijn, andere zijn een hell op de weg (en ik word misselijk).

Gisterenavond zijn voor het eerst gaan eten bij Geronimo's. Dit is een van de twee restaurants die open was waar we onze mealplancard kunnen gebruiken. Met een groep internationals zijn we er heen gegaan. Bij binnenkomst moesten we onze mealplancard geven en werd er 1/10 maaltijd afgehaald. Daarna was alles all you can eat, geweldig! Ook een Duitse international kon maar niet ophouden over hoe geweldig het was. Er is een saladebar, maar je kan ook pasta, grill, soep, pizza en veel groenten krijgen. Daarnaast was er nog een dessertbar met cookies, 2 soorten ijs, een juice machine en een koffiemachine. Je kan dus zelf kiezen hoe gezond je eet! :D Het tweede restaurant zit er naast, deze heet Bamboo. Hier kan je aziatisch eten krijgen, vanavond ga ik er zeker een kijkje nemen (hopelijk hebben ze ook lekker eten!).

Gisterenavond heb ik heel mijn crash rooster gemaakt voor deze week. Het was echt lastig om vakken te vinden die ik leuk vind en in mijn rooster passen. Welke ik ga crashen:
- Creative Writing
- TV - film aesthetics
- Journalism
- Communication & food

Welke ik al heb:
- Foundations of media writing
- Digital marketing
- Consumer behavior

Oh en en en, the wall of internationals waar ik het over had, is bijna af. Je ziet hoe het nu is op de foto. Er missen nog wel een paar foto's of teksten, maar zo ziet het er nu uit! Het leuke is trouwens dat onze advisor heel enthousiast was (we hebben de foto's bij haar geprint), dat ze het idee vaker gaat voorstellen aan andere internationals na ons! :D

Vandaag had ik mijn eerste schooldag, en ik heb zelfs al een class mogen crashen. Helaas was mijn eerste class gecanceld, maar ik heb hetzelfde vak mogen volgen bij een andere leraar: Creative Writing. Dit vak heb ik woensdag weer, dus ik moet hopen dat iemand de class dropt, dus dan kan ik mij inschrijven. Daarna heb ik mijn creditcard hier op school geregeld! Jeej! Het is een prepaid, dus ik moet er eerst geld opzetten voor ik het kan gebruiken. Maar hey, die wordt in ieder geval niet geweigerd in winkels (tenzij er niet genoeg opstaat maar dat is dan mijn eigen domme pech).

Deze avond heb ik gegeten bij Bamboo: verse sushi! Daarna had ik mijn laatste klas die ik kon crashen: TV - film aesthetics. In deze les hebben we elke keer een half uur ongeveer hoorcollege, een quiz en daarna kijken we een film. Deze gaan we uiteindelijk analyseren door middel van de theorie die we elke week moeten leren. Over die theorie krijgen we weer een quiz. Goed nieuws overigens: er was nog een plekje vrij hoorde ik nadat ik de les had gevolgd: crashen voltooid!!! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Danielle

Ik ben Danielle, 22 jaar oud en in Nederland studeer in aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Ik studeer een semester vanaf januari tot mei aan aan CSUN (California State University Northridge). Het ligt in het noorden Los Angeles.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 5836

Voorgaande reizen:

16 Januari 2018 - 20 Mei 2018

Los Angeles - Northridge

Landen bezocht: