Reisverslag op Kilroy - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu Reisverslag op Kilroy - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu

Reisverslag op Kilroy

Door: Danielle Coolen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

30 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

hi!

Mijn allerlaatste berichtje. Ik heb uiteindelijk al mijn finals / vakken gehaald, (A, B+, B, B-, C). Heel fijn!!

In mijn laatste weekje heb ik in Hollywood gewoond, met een paar anderen. Ik heb genoten van de walk of fame, en de drukke sfeer die er s'avonds bij kwam kijken.

Op de vrijdag had ik dus mijn laatste final, en dat betekende ook onze laatste avond in de dorms. Op de zaterdag zijn ben ik met een aantal dus verhuisd naar Hollywood. S'middags zijn we met heel de groep nog naar Santa Monica geweest, waar we helaas afscheid moesten nemen van een aantal, die die dag al naar huis gingen. Ook in de avond zijn we met zo veel mogelijk gaan stappen in Santa Monica.

Tijdens mijn 'hollywood leven' ben ik bijna elke avond wel op de boulevard geweest. Ik ben uit eten geweest bij het Hard Rock Café en heb eindelijk mijn plectrums weten te scoren. Op de maandag avond is iedereen die er nog was van mijn groep, weer teruggegaan naar de dorms voor het allerlaatste feestje samen, aangezien er dinsdag ook al weer een aantal weggingen.

Op de dinsdag was het niet heel mooi weer, dus hebben we gekeken of we nog iets binnen konden doen. Uiteindelijk zijn we naar de bios gelopen en hebben we deadpool 2 gezien. Een grote popcorn was ook echt te groot en gelukkig hadden we daar genoeg aan met zijn 4e.

Op de woensdag ben ik voor het eerst in Venice Beach geweest. Dit was zo mooi! Ik had hier echt eerder heen gemoeten, zeg. Het strand was prachtig, de sfeer en de winkeltjes waren geweldig. Na Venice zijn we doorgereden naar Malibu Wines. In deze 'tasting room' zit je heerlijk buiten te genieten van het weer, het uitzicht en de wijn.
Onderweg naar huis zijn we zeker weer naar In 'n out geweest, waar de burgers gewoon altijd weer ontiegelijk lekker zijn (ik mis ze dan nu ook echt).

De dag er na ben ik met een van de meiden naar Universal Studio's geweest. Het weer was niet denderend en gelukkig was het daardoor ook niet druk. Op een waterattractie heb ik elke attractie in het park gehad. Aangezien ik ook alleen maar met Madeline was, hebben we gebruik gemaakt van de Single Line bij de attracties waar het kon. Zo konden we de ene keer gelijk doorlopen, of hoefden we de andere keer maar een half uur max. te wachten, geweldig! Ik had graag nog de tour willen doen, maar het was een lange dag en dus gingen we op tijd weer naar huis.

Het hostel waar ik in verbleef, verzorgden ook verschillende dagtripjes. Zo zijn we naar Venice met de bus gegaan (vanuit het hostel) en zo heb ik een walking tour door Beverly Hills gedaan. Ik was tijdens mijn semester nog niet echt in Beverly Hills geweest, en dus wilde ik deze tour graag doen. Ik heb natuurlijk niet heel veel gezien van de huizen, maar het was al ontzettend gaaf om alles te mogen zien.

Helaas was dit ook weer de laatste avond van een van de meiden, en zo waren we zaterdag nog maar met zijn drietjes. Madeline was nog nooit naar de Malibu pier geweest -ik wel-, dus gingen we er nog een keer heen. We hebben daar heerlijk gegeten en genoten van het uitzicht. Het is zo blauw daar! Op haar to do list stond ook nog het Getty Museum, waar we daarna nog naar toe zijn geweest.

Eigenlijk zou ik naar huis gaan op de zondag, maar mijn vlucht was 25 uur vertraagd. Ik had dus een dag extra! Gelijk weer naar het hostel gegaan om een nacht er bij te boeken, en daarna zijn we nog naar Mama's shelter geweest. Hier kun je heel lekker eten en als je geluk hebt, is er nog plek op het balkon. Vanaf hier kun je de Hollywood sign zien en genieten van het uitzicht over Los Angeles.

Helaas waren mijn 4.5 maand in Amerika zo voorbij en voor ik het wist zat ik weer in het vliegtuig. Mijn vlucht verder was prima, en op Schiphol werd ik opgehaald door twee vriendinnetjes.

Ik heb met mijn groep elk moment extra beleefd, omdat we wisten dat de tijd zo voorbij vloog. Zelfs van de stress en het leren heb ik kunnen genieten. Alle uitstapjes waren zo leuk en ik zou zo zo zo graag nog een semester daar willen studeren.
Eenmaal thuis vond ik echt dat de tijd ontiegelijk snel voorbij was gevlogen. Ik heb zo veel gekke en leuke dingen meegemaakt, ik zou het iedereen aanraden!

Voor de website van Kilroy heb ik ook een stukje geschreven. Dit kun je vinden onder 'studeren' --> studentverhalen.

• 31 Augustus 2018 - 05:14

Vincent:

Leuk, leerzaam en een indrukwekkende beleving en dat bijna 5 maanden. Dat is het een goede investering geweest

• 31 Augustus 2018 - 09:04

Natasja :

Heel leuk om je verslagen te lezen en je foto's te zien! Een geweldige ervaring die je voor de rest van je leven meeneemt. En super dat je je finals goed hebt afgerond