nog 2 weken! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu nog 2 weken! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu

nog 2 weken!

Door: Danielle Coolen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

11 Mei 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal!

Sinds Springbreak heb ik niet meer geschreven!

In Springbreak zijn mijn ouders langs gekomen om mij op te zoeken. Op de zaterdag kwamen ze aan, maar omdat het Sint Patricksday was, hebben ze een dagje moeten wachten om mij te zien, aangezien ik mij in de kroeg bevond. Op zondag zijn we naar Santa Monica gegaan en hebben we daar rondgelopen en gegeten bij Bubba Gump.
Ik heb daar overigens een remake picture gemaakt als een die ik gemaakt heb van 6 jaar geleden (toen ik met hen rondreisde door Amerika). Ik snap nu waarom mensen mij jonger inschatten, aangezien ik niks veranderd ben in 6 jaar tijd!
De 3/4 dagen er na zijn we naar Las Vegas geweest. Pap en ik hebben ook een middagje rond de pokertafel gezeten, waar we met 90 dollar winst uitkwamen! :D Ook zijn we naar de Red Canyon geweest, om even te ontsnappen aan de drukte van LV.

Na Springbreak heb ik het meest gekke gedaan ever. Ik ben gaan skydiven met een vriendinnetje, Alixe. Ik heb het overigens ook laten filmen, als bewijs natuurlijk. Het was alleen een beetje bewolkt, dus ik heb de zee niet gezien. We hebben geskydived in Santa Barbara, omdat Alixe zei dat zij daar populair om zijn. Alixe zelf was heel zenuwachtig, en sprong daarom als eerste. Tegen die tijd dat we eindelijk ons pakje aan mochten en het vliegtuig in mochten (2.5 uur later dan dat we daar aankwamen) had ik er zo veel zin in dat niemand mij zenuwachtig kreeg. ALs ruil daarvoor mocht ik als laatste springen, en zag ik iedereen gaan! Het was super gaaf. Ik zou het zo weer doen! (ik had trouwens een tandemjump, waarbij ik aan een professional vast zit)

Later ben ik met de outdoor adventures weer meegegaan (ik ben ook met hun meegegaan toen ik was skiën). Jeetje, nog nooit zo veel spijt gehad van een wandeling vroeg ik de ochtend. De nacht ervoor was ik naar een populaire club gegaan, genaamd 1OAK. Ik heb dus 4 uur slaap gehad of om 7:00 s'ochtends stond ik al weer klaar om een hike te gaan doen. De hike zelf was ongeveer 1.5 / 2 uur, helemaal niet erg, maar het was mistig. HET WAS MISTIG. We stonden op een moment dus voor de sign, maar het was te mistig. Als ik de tijd heb, zou ik deze hike weer opnieuw willen doen, want ik weet hoe mooi het uitzicht is vanaf dit punt.

Ondertussen is mijn universiteit ook een paar keer gebruikt voor een filmset. Eentje is gefilmd net voor de bibliotheek, dus dat viel niet te missen. Heel gaaf om dit te zien.

Via https://1iota.com zijn er gratis kaartjes te krijgen voor tv talkshows of andere evenementen zoals filmsscreenings. In het tweede geval zie je dus de film voordat hij in de bios te zien is hier in Amerika. Ik ben naar
'Truth or dare' geweest. Deze film draait nu ook in Nederland. Hij gaat over een groep vrienden die op vakantie ging naar Mexico en daar het spel doet. Dit spel achtervolgt ze wanneer ze terug zijn. Als ze de waarheid niet zeggen, of de durf niet doen, overlijden ze. De director en acteurs zouden een kort praatje houden voor de film, maar helaas waren ze er niet op tijd en heb ik ze niet gezien.
Ik ben ook naar de 'Late Late show' geweest van James Cordon. Hij had twee gasten in zijn show: Tracy Morgan en Ike Barinholtz, Ook hebben we een 'drop the mic' opname gezien in zijn show. Het was heel gaaf om hier bij mogen te zijn, ondanks we ontzettend vaak moesten lachen of klappen.

Verder ga ik bijna elk weekend wel naar een bar of club in Hollywood. Supergaaf. Soms hebben we ook een feestje bij ons in de dorm, is toch wat goedkoper. Jongens moeten vaak betalen voor clubs en de uberkosten komen er ook altijd bovenop. Verjaardagen worden uitgebreid gevierd binnen mijn groep met slingers, taart en een pintata. Heel leuk!

Een paar weekenden geleden ben ik met een aantal naar Sixflags geweest. We zijn hier op een zondag heen geweest, omdat deze dag rustiger is. We hebben op een rit na, alle ritten gehad. Voor de een na laatste hebben we een uur in de rij gestaan, en hoe gaaf die rit ook was, daarna wilde we toch wel gaan. Daarna zijn we gaan eten bij In 'n Out. Een hele simpele burger restaurant maar geweldig goed! Ook alleen in zuid Cali, dus als we kunnen en zin hebben, gaan we daar wel eens eten.

In een van mijn weekenden was er een matadors night. Een schoolfeestje, buiten op een pleintje op de uni met dj. Voor de DJ kon je dansen, oh en als je dorst had, kon je gratis water krijgen. Als je een stukje verder doorliep kwam je bij een spelletjes ruimte waar je gratis popcorn kon krijgen en ze hadden zelfs een attractie, eentje waarbij je door zwaartekracht naar achter werd geduwd en dus, ondanks je stond in deze attractie, er niet uit kon vallen.

Nog zoiets gaafs, met een groep internations zijn we naar een wedstrijd van de Dodgers geweest. De sfeer was geweldig en de Dodgers hebben gewonnen! Lets go Dodgers!


Helaas is dit mijn laatste lesweek geweest en heb ik aankomende week mijn finals. Nadat ik uit mijn dorm moet (ik kan er ook inblijven tegen aanvraag, maar daar heb ik niet voor gekozen), verhuis ik voor een week naar een hostel in Hollywood (loopafstand van de walk of fame!!) met een paar andere internationals. Daar kan ik even een weekje vakantie houden. Ik ga sowieso naar Universal Studio's in die week, en waarschijnlijk ook nog veel clubs af.

Nu ga ik weer even opletten in mijn klas, haha! Fijne avond!

  • 13 Mei 2018 - 09:27

    Natasja:

    Lieve Daniëlle,
    Succes met je laatste lesweek en Finals.....
    en geniet nog lekker van de laatste 2 weken van je mooie, indrukwekkende en leerzame avontuur!!!
    Veel liefs, Paul & Natasja

  • 13 Mei 2018 - 15:03

    Geert Roffel:

    Leuk ontzettend leuk maar te weinig reisverslagen
    Lieve groetjes van oma en die andere

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Danielle

Ik ben Danielle, 22 jaar oud en in Nederland studeer in aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Ik studeer een semester vanaf januari tot mei aan aan CSUN (California State University Northridge). Het ligt in het noorden Los Angeles.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5805

Voorgaande reizen:

16 Januari 2018 - 20 Mei 2018

Los Angeles - Northridge

Landen bezocht: