Big Bear, Laverne Cox, Orangee - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu Big Bear, Laverne Cox, Orangee - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu

Big Bear, Laverne Cox, Orangee

Door: Danielle Coolen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

07 Maart 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

Goedenmorgen lezers,

Het vorige verhaal eindigde met wat mijn plannen zijn voor de aankomende weken. Laat ik daar even over vertellen.


Big Bear
Allereerst ben ik met de Outdoor Adventures naar The Big Bear Mountain geweest. Outdoor Adventure is een community die dag of weekendtripjes regelt voor eigenlijk iedereen (voor een student is het het goedkoopste).
Om 4:30 moesten we verzamelen voor het kantoor waar we om 5 uur uiteindelijk vertrokken. Met een groep van 10 man en 2 begeleiders pasten we nog net in een busje. De meeste namen nog een paar uurtjes slaap mee, maar ik ben wakker gebleven en heb de zonsopgang kunnen zien.

Terwijl wij op de berg reden, viel het op dat sommige auto's heel snel reden. Dit zijn de locals. Wanneer je 3 locals achter je had, moet je de auto op een punt stilzetten en hen voorlaten. Onderweg waren er meerdere punten waar je dus kon stoppen voor.

Om 7:30 kwamen we aan en konden we allerlei spullen huren. De meeste kozen net als ik om er voor te skiën. Met de meerderheid zijn we bij de meest makkelijke piste begonnen. Daar bleek dat ik samen met 1 ander meisje ervaring had en zijn we de hele ochtend samen gaan skiën. Tot lunch ben ik vooral bij de blauwe pistes gebleven, omdat ik 6 jaar lang niet meer had geskied. Na de lunch ben ik met dat meisje samen ook de rode pistes gaan doen. Bij een lift kwamen we uiteindelijk nog een jongen tegen van de groep en zijn we een tijdje met zijn drieën gaan skiën tot het meisje een pauze wilde. Hierna ben ik samen met de jongen de zwarte pistes gaan doen en voor we het wisten was het al weer half 4. Om 4 uur smiddags zouden we verzamelen om terug te gaan.
4 uur terug klinkt heel vroeg, maar we hoorden van een andere jongen in de lift dat de pistes om half 5 dichtgingen, dus alles viel op zijn plek.

In de middag was er ook nog een optreden van Dirty Heads, ik ben zelf door gaan skiën, het geluid was halverwege de berg ook te horen. Dit is hun instagram: https://www.instagram.com/dirtyheads

Om 4 uur, wanneer bijna iedereen verzamelt was, bleek het ene meisje met wie ik de hele dag ben opgetrokken verkeerd te zijn gevallen toen ze nog even alleen ging skiën. Dat terwijl ze weer terug ging naar de makkelijke piste. Ik weet niet precies wat ze had, maar ze had last van haar knie. Overigens is ze wel gewoon met ons weer in het busje teruggereden.

Ondanks deze hele groep nieuw voor me was, heb ik er wel een vriendschap aan over gehouden. Het meisje naast wie ik de heenweg in het busje zat, komt uit Australië en woont een etage hoger dan ik. Toevallig heb ik haar al een paar keer in het restaurantje gezien en gesproken hier op de campus.


Laverne Cox
Kijk je Orange is the new Black? Want dan ken je haar wel. Op CSUN was er een 'big lecture', waarin zij een uur lang heeft gesproken over haar leven en hoe het is om transgender te zijn. Daarna was er 20 minuten een Q/A. Aangezien ik de enige van mijn groep ben die geïnteresseerd is in filmdingetjes, ben ik hier ook alleen heen geweest.
Toen ik er aankwam bleek de rij echt gigantisch lang te zijn, helaas kreeg ik ook maar een aantal mensen achter me en wist ik dus toen ik binnen kwam dat het al redelijk vol zat. Maar mensen zullen mensen niet zijn als ze niet naast elkaar gaan zitten en er hier en daar een lege stoel is. Ik liep naar voren en op de vierde rij was er nog een stoel vrij waar ik ben gaan zitten. Ik zat echt heel dichtbij, wat een geluk :)


Orange
Het weekend naar San Diego ging niet door. Iedereen was erg druk met toetsen en het regende. Qua weer is het hier erg slecht geweest. Meestal hadden we rond de 14 graden en dat voelde echt heel koud aan. Emma en ik wilde toch iets gaan doen en niet een weekend verspillen, dus zijn we naar de Orange Outlet geweest. We hebben hier ook gegeten, ik had gewoon spaghetti met tomatensaus maar het was echt lekker, juist omdat we precies hetzelfde in Nederland kunnen eten hahaha. Na deze dag was mijn portemonnee weer leeg.

Uiteindelijk nog even door geshopt en rond 20u zijn we naar huis gegaan.

Ik probeer trouwens ook tickets te regelen om naar een show te gaan zoals The Ellen Show, bij haar blijkt er een wachtlijst te zijn van 2 jaar (!!!!!!!!). Verder merk ik dat bij de andere shows ook allerlei wachtrijen zijn, maar toch blijf ik proberen!

Afgelopen vrijdag had de jongen van Zuid-Korea vrienden over de vloer en hebben we met een aantal internationals Koreaans gegeten. Zij eten gehakt (met geenidee wat voor saus) op een blaadje sla, en pannenkoeken met groente er in. Ik vond het echt lekker (naar eigen verbazing). Natuurlijk heb ik hun ook drop en stroopwafel laten proeven. Het drop kon er nog net mee door, maar de stroopwafel viel echt goed in smaak :D

Aankomende zaterdag ga ik een hike maken naar de Hollywood Sign (als het doorgaat want misschien gaat het regenen) en de week erna is het alweer springbreak en komen de paps en mams langs.



Fijne dag nog :)




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Danielle

Ik ben Danielle, 22 jaar oud en in Nederland studeer in aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Ik studeer een semester vanaf januari tot mei aan aan CSUN (California State University Northridge). Het ligt in het noorden Los Angeles.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 5827

Voorgaande reizen:

16 Januari 2018 - 20 Mei 2018

Los Angeles - Northridge

Landen bezocht: