Malibu en basketbal - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu Malibu en basketbal - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu

Malibu en basketbal

Door: Danielle Coolen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 Februari 2018 | Verenigde Staten, Malibu Beach

We zijn weer anderhalve week verder, dat vraagt om een nieuw verhaaltje. Mijn vorige verhaaltje eindigde met dat ik naar een basketbalwedstrijd zou gaan.

Een basketbalwedstrijd is totaaal anders dan hier in Nederland. Waar voetbal zo belangrijk is in Nederland, is basketbal belangrijk in Amerika. Bij de ingang mochten we allemaal een gratis shirt pakken. Helaas was er alleen nog XXL dus die ga ik waarschijnlijk als pyjama gebruiken. Tijdens de wedstrijd was de schoolmascot aanwezig, Matty the Matador. Aan de zijlijn stonden cheerleaders en een dansteam. Ook in het publiek was er een dansteam. Ik heb een filmpje bij de foto's toegevoegd om te laten zien hoe de sfeer was. In de pauze werden er spelletjes georganiseerd en de tijd vloog voorbij. Helaas hebben de heren wel verloren.



Hierna zijn we naar een huisfeestje geweest van een andere international die dit had georganiseerd. De dag erna hebben we met een aantal bij het zwembad gelegen en genoten van de zon.

Op donderdag avond zijn we weer naar een basketbalwedstrijd geweest waarin de heren weer hebben verloren. Dit keer mochten we een klein sport handdoekje pakken bij de ingang. Die heb ik in mijn kamer opgehangen.

Dit weekend zijn we naar Malibu pier geweest. In totaal zijn we met 3 auto's vertrokken, helaas niet allemaal naar dezelfde plek. Met 3 andere dachten we dat wij wel over het strand konden lopen naar de andere, maar dat bleek toch een uitdaging te zijn. Zo hadden wij een klein avontuurtje met over rotsen klimmen, snel door de zee voorbij een rots voor de volgende golf kwam etc. Uiteindelijk is er weer een uber besteld en zijn we naar punt 2 gegaan, maar hier bleek de rest ook niet te zijn. We zijn met zijn vieren maar op het strand gaan liggen zonnen. Na een uur ben ik opgepikt door Emma, zij en 3 andere gingen naar Malibu Pier waar ze wat gingen eten en met mijn kleine ontbijt van alleen maar aardbeien had ik toch wel wat honger. Op de pier zijn we na het eten met zijn alle samen gekomen en hebben we de laatste uurtjes doorgebracht.

Toen we weer thuis aankwamen bleek de meerderheid toch best moe te zijn en hebben we niet meer zo veel gedaan. Zondag was vooral weer een studiedag.

Ik heb vandaag mijn laatste vak laten vallen: creative writing. Dit ging over de betekenis van gedichten en ik merkte dat ik dat toch te moeilijk vond. Mijn rooster is als volgt
Maandag: 19:00 - 21:45 TV and film aesthetics
Dinsdag: 12:30 - 13:45 Foundations of mediawriting
17:00 - 18:15 Digital Marketing
Woensdag: 19:00 - 21:45 Consumer Behavior
Donderdag: 12:30 - 13:45 Foundations of mediawriting
17:00 - 18:15 Digital Marketing
Vrijdag: 11:00 - 13:45 Music in Film

De dinsdag en donderdag zijn voor mij hetzelfde qua tijden en vakken. Maandag en woensdag heb ik alleen in de avond les en vrijdag gelukkig begin middag. Mijn rooster is het verre van ideaal, maar de vakken zelf zijn heel leuk.

Soms voel ik mij nog best een brugpieper. Zo kwam ik er tijdens een les achter dat we onze proefwerkblaadjes zelf moesten kopen (ik had geen idee) dat ik voor een vak 2 boeken moet hebben. Het is nog wat gepuzzel hier en daar maar dat moet goed komen. Het weer wordt wel steeds warmer. Ik loop al in zomerkleding rond met 25 graden, terwijl sommige amerikanen zelfs met vestjes rondlopen (kan toch niet).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Malibu Beach

Danielle

Ik ben Danielle, 22 jaar oud en in Nederland studeer in aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Ik studeer een semester vanaf januari tot mei aan aan CSUN (California State University Northridge). Het ligt in het noorden Los Angeles.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 5804

Voorgaande reizen:

16 Januari 2018 - 20 Mei 2018

Los Angeles - Northridge

Landen bezocht: