Mijn aankomst in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu Mijn aankomst in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu

Mijn aankomst in LA

Door: Danielle Coolen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

18 Januari 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na een dagje hier, bedacht ik me toch om te gaan schrijven. Ik heb van vrienden al een reisdagboekje gehad waar ik elke keer in schrijf, maar het lijkt me toch leuk om het op deze manier te delen.

Mijn vlucht was prima. Na het afscheid :( liep ik in mijn eentje door de douane. Het was helemaal niet druk en alles ging super snel. Ik heb nog een klein ontbijtje gehaald bij de Mac (ik kwam die als eerst tegen) en heb vervolgens in een winkeltje nog een flesje water en wat snoepjes gekocht.

Nadat ik in het vliegtuig zat, ging het ook heel snel. Het was een vlucht van 11 uur maar ik heb niet zo veel meegekregen van alles, aangezien ik niet bij een raampje zat en het merendeel van de tijd alle schermpjes voor de raampjes naar beneden waren.

Na de vlucht wilde ik eigenlijk een busje nemen, omdat ik dan een soort sight seeiing kreeg. Daarvoor moest ik 3 kwartier wachten en dan zou het een uur duren om er te komen, dus toch maar voor de taxi gekozen (wat ik eigenlijk al zou doen). De rit was overigens de meest misselijkmakende rit ever. Rechts inhalen mag gewoon en iedereen schiet voor elkaar langs.

Na mijn uur lange misselijkheid kwam ik aan bij de CSUN housing. Het inschrijven hiervoor ging nogal moeilijk, omdat je alleen kan inloggen met je csun gegevens en die wist ik dus niet uit mijn hoofd. Met veel moeite (inloggen via een ander netwerk en dan naar mn hotmail om ze te checken) toch alles gelukt, en ik kon met mijn twee koffers naar mijn kamer.

Toen ik in mijn kamer (dorm) aankwam, bleek er al een Duits meisje te zijn. Ik deel mijn kamer met een (zuid)koreaans meisje, die ik later die dag ook heb leren kennen. Ik heb met het Duitse meisje nog een rondje op de campus gelopen, maar alle eetgelegenheden waren dicht (het was 18u / 6 p.m). Het blijkt dat er nog kerstvakantie is, dus alles is dicht tot en met vrijdag. Uiteindelijk heeft het Duitse meisje met haar creditcard macdonalds food besteld, dus hadden we toch nog wat te eten.
Het vierde meisje met wie we de dorm delen, is Braziliaans. Zij gaat alleen over twee weken weer weg, omdat ze een verkort programma doet van 2 weken waarin ze kan kijken of ze de vakken die ze volgt leuk vindt (? ik weet ook niet hoe het werkt verder, maar de vraag is of er dus een nieuwe international inkomt, of de kamer leegblijft!)

Vandaag (Woensdag) heb ik orientationday gehad. We hebben in de ochtend heel veel informatie gehad over de klassen en de regels etc. Het bljikt dus dat ze hier aan klas crashing doen. Dat houdt in dat je naar een klas gaat waar je niet voor staat ingeschreven, dan een permission number vraagt aan de Professor en het vak mag volgen. Wanneer een vak vol is, moet je maar hopen dat er iemand uitvalt. Wanneer er nog plek is in een klas, kun je er bij in. Dit is juist het tegenovergestelde als in Nederland. Je moet hier erg gemotiveerd zijn om een vak te willen volgen. We kregen een rondleiding via video's te zien, in plaats van over de campus te lopen.

Na deze ochtend zijn we met de meeste internationals pizza gaan eten. De pizza werd net als in een subway voor je neus klaargemaakt waar je je sausje en groentes mocht uitkiezen.

Onze groep internationals voor dit semester bestaat maar uit 22 man. De meeste hiervan komen uit Duitsland, wat ik gelukkig nog wel kan volgen als zij met elkaar Duits praten. Ikzelf ben de enige Nederlander. Daarover zeiden de advisors dat ze in het semester hiervoor (fall) 7 Nederlanders hadden.

Verder heb ik vandaag mijn schoolpasje geregeld en gekeken of de vakken die ik wil doen te crashen zijn en dat zijn ze! :) Volgende week, maandag, beginnen alle lessen en dan ga ik wat vakken crashen om uiteindelijk de leukste vakken te volgen.

In de avond ben ik met twee roomies wat gaan eten bij een restaurantje waar je burgers en sushi kan halen. We hebben gekozen voor de burgers. Hierna zijn we teruggegaan naar de Dorm en bleek dat in onze gezamenlijke keuken (met heel de verdieping) een paar internationals beerpong speelde. Wij hebben ook heel de avond in de keuken doorgebracht. Helaas heb ik beide potjes die ik gespeeld heb, verloren. Rond 23u ben ik gaan slapen.

Morgen hebben we een tour door LA. Hierin stoppen we bij de Griffith Park Observatory voor een foto momentje, daarna gaan we naar de bekende plekken in LA zoals The Hollywood Walk of Fame. We stoppen bij het Beverly Hills sign en eindigen in Santa Monica aan het strand! Ik heb er erg veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Danielle

Ik ben Danielle, 22 jaar oud en in Nederland studeer in aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Ik studeer een semester vanaf januari tot mei aan aan CSUN (California State University Northridge). Het ligt in het noorden Los Angeles.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5808

Voorgaande reizen:

16 Januari 2018 - 20 Mei 2018

Los Angeles - Northridge

Landen bezocht: