Dag 2 - de LA tour - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu Dag 2 - de LA tour - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Coolen - WaarBenJij.nu

Dag 2 - de LA tour

Door: Danielle Coolen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

19 Januari 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

Helemaal vergeten te zeggen: CSUN is oprecht heel blij met internationals. Er werd gezegd dat je aan deze universiteit niet kan weten of iemand Amerikaans is, omdat er zo veel culturen rondlopen. De advisors zijn vriendelijk. Een daarvan, Jess, is bezig met iedereen in te schrijven voor de vakken. Ik sta voor 3 vakken al sowieso ingeschreven, de andere twee moeten ook te crashen zijn :) Ook leuk: bijna alle advisors spreken een tweede taal! Helaas geen Nederlands maar wel een Duits, hij heet Boris.

Mijn tweede dag zit er al weer op. Vandaag hebben we een tour door Los Angeles gemaakt en zijn geëindigd in Santa Monica. Met een grote zwarte bus werden we opgehaald. Een meisje had zich verslapen en uiteindelijk vertrokken we dik een half uur later (ik was het niet, ik was dit keer erg op tijd).

Eerste bestemming: Griffith Park Observatory. Hier hebben we supermooie foto's mogen maken van het uitzicht en van de letters van Hollywood. Er komt dit semester ook een hike naar de letters, waar ik hopelijk aan mee kan doen (ik moet de inschrijving in de gaten houden). Ook hebben we van elke internationals een foto gemaakt met de letters op de achtergrond. We delen met de hele vloer (alle internationals wonen op dezelfde etage) een gedeeltelijke keuken. Deze keuken is erg wit. Het was mijn idee om op een van de whiteboards iedereens foto te plakken, om de keuken wat meer levendig te maken. Helaas ben ik lui en had ik niet zo veel zin om alles te regelen, maar gelukkig was er een Duitser die alles in zijn werking zette, dus de foto's zijn er!

Bestemming 2: The Hollywood Walk of Fame. We waren er niet heel lang en hebben er ook niet zo veel gedaan. Iedereen keek om zich heen en naar de sterren op de grond, tot ik een speciale ster tegenkwam: vodka! Met deze ster moest ik wel op de foto.

LAST BEST: Santa Monica. Toen we gearriveerd waren bij het strand, zijn we eerst bijna met alle internationals samen gaan eten. Snel daarna gingen we naar de zee! Ik heb niet gezwommen, maar ben tot en met mijn knieën in het water geweest. Een van de jongens had een rugbybal bij, dus de meeste hebben zich heel lang vermaakt met overgooien :p

Uiteindelijk had ik twee internationals die met me mee wilde over de pier. Toen we er aankwamen, stond er een man in een tijgeronderbroek te dansen met een slang: tja, dit is Amerika. Gelijk zag ik het Bubba Gump Shrimp, een restaurant waar ze garnalen in alle vormen en maten verkopen. Hier heb ik een klein souveniertje gekocht, omdat ik het een geweldige plek vind. Mijn Duitse roommate heeft heel wat foto's van mij geschoten en ik van haar. Ik heb er een parttime baan bij (jeej haha).

We hebben een rondje op de pier gelopen en zijn teruggegaan naar de bus. In de bus sliep volgens mij de helft eventjes (ik niet). Uiteindelijk hebben we met een aantal internationals gekookt en in de (nog te witte) keuken gegeten. Helaas geen bierpong voor deze avond, iedereen was erg moe.

Het grappige is trouwens dat we met de introductie gisteren 2 filmpjes te zien kregen waarin werd verteld dat je niet te veel mag drinken, geen drankspelletjes mag doen want dan word je snel dronken en dat is niet goed, omdat je dan minder snel nee kan zeggen tegen dingen. Dat, terwijl de advisors helpen met het vinden van een leuke kroeg hier in de omgeving + ze vertelden dat een student deze dagen ergens een feest geeft (en updaten ons nog over waar).

So far heb ik het erg naar mijn zin! De groep is heel makkelijk. De internationals komen uit Zweden, Frankrijk, Noorwegen, Duitsland, Japan, Zuid Korea en China. Je merkt wel dat mensen uit dezelfde landen erg geneigd zijn met elkaar op te trekken, maar ondanks dat is iedereen heel makkelijk en toegankelijk. Het is heel fijn om juist de eerste dagen met deze groep om te gaan. De week hierna zullen we allemaal andere vakken volgen en misschien elkaar minder zien (only time will tell).

Voor nu ga ik lekker slapen!

  • 19 Januari 2018 - 18:56

    Opa:

    Leuk ,we zullen ze allemaal lezen. Dus een keer per dag kijken of er iets te lezen valt.

  • 19 Januari 2018 - 20:07

    Natasja:

    Lieve Daniëlle, met veel plezier en positieve jaloezie ;-) zal ik je reisverslag lezen.
    Geniet volop van deze mooie, leerzame en geweldige ervaring! Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Danielle

Ik ben Danielle, 22 jaar oud en in Nederland studeer in aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Ik studeer een semester vanaf januari tot mei aan aan CSUN (California State University Northridge). Het ligt in het noorden Los Angeles.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 5826

Voorgaande reizen:

16 Januari 2018 - 20 Mei 2018

Los Angeles - Northridge

Landen bezocht: